H&R 29317-1 Bilder före/efter/monteringsguide

Det här med sänkning har varit rätt vanligt på mina bilar eftersom jag tycker det "lyfter" bilens utseende samt ger lite hårdare färd som oftast är en fördel när man svänger lite med bilen på bana.

Fiesta ST150 med Original fjädrar bild sidan

Här en bild på min gamla Fiesta ST (läs gärna mer om bilen här) med originalfjädrar monterade.

Fiesta ST150 med H&R sänkningssats monterad bild sidan

Samma kärra men med karossen runt 4,5 centimeter närmare backen.

obligatorisk Hjulinställning efter sänkning

Efter sänkning bör man alltid ställa in hjulvinklarna igen hos en duktig däckfirma, jag brukar dock se till att köra ett par dagar så att fjädrarna verkligen hinner sätta sig först.

Montering H&R sänkningssats fjädrar Fiesta ST 150 bilder

Om du vill veta mer hur man monterar sänkningssats (byter fjädrar) så kan du läsa [detta inlägg] där jag gör samma operation på vår nyare Polo GTi från 2009 - I princip samma monteringsförfarande.

Fiestan är en lättmekad och relativt ny bil så bultar har inte rostat sönder riktigt än men bytet tar ändå ett par timmar för oss amatörer.

För mig som är IT-nörd tog bytet i runda slängar en "eftermiddag" men det är kul att meka bil (för det mesta) så varför stressa?

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :