-->

Laga Punktering På Elsparkcykel (+ Byta Framdäck)

Elsparkcyklarna får samma materialvård som alla sönernas prylar, d.v.s. ingen (av dem själva i alla fall) och jag tröttnade till slut en dag och gav mig på att laga det tomma framhjulet på ena.
Laga-punktering-framhjul-elspark

Fastlimmade Idiotreflexer!

Anledningen till att de lätt får punktering är att ungarna inte orkar pumpa upp däcken och däckens trådar på insidan gnider därför hål i slangen. Varför sitter det inte mjuka solida däck på dessa undrar man ju?

Men vi har fått med extraslang å däck till båda elsparkar så hur svårt kan det vara att byta?
Svaret = Började svära direkt, vad är det för idiot som konstruerar det så att man måste pilla bort en klistrad reflex innan man kommer åt ett par plastlock som täcker elkabeln till motorn?
Elspark-Byta-Däck-Fram

Demontera Och Sära På Elmotorn

Sedan fortsatte svordomarna, är det samma idiot som kommit på att man måste demontera hela jäkla motorn för att få bort däcket?

Vanliga cyklar är lätta att byta däck/slang på, hade gjort 4-5 cykeldäck på samma tid som ett elsparkcykeldäck tog.
Elsparkcykel-laga-punktering

Nya Däcket Svårt Att Få På

Denna typ av tänger är bra att ha när man måste bruka lite våld för att få på det nya styva däcket. På ovan bild ser ni reflexerna som inte fäster så bra när man en gång pillat bort dem.

Seriöst, sånt skräp detta att byta däck igen så se till att kolla luften på era elsparkar så kanske ni slipper samma tråkiga kvällsgöra som jag precis avslutat och det värsta är att ingen jävel i huset är minsta tacksam för att slitit i två timmar ute på altanen..
Kolla gärna under arkivet under taggen #Cykel.
0 Besökare har kommenterat :