Batteriladdaren kopplades ur idag och motorn hoppade igång
på första försöket och gick sedan stabilt på tomgång.
Måste ge en eloge till förra ägaren som byggt ihop bilen!
Snyggt jobbat – Har aldrig haft en hobbybil som fungerat
så här bra efter 4-5 månader i dvala.
Två turer blev det idag i vårsolen medan färgen torkade i
vardagsrummet.
Bilen knakar forfarande friskt vid rattutslag och det kan vara en
styrled eller något med fjädern på höger sida.
Men man glömmer alla knak när man kommer iväg - Bilen levererar
nåt så fruktansvärt mycket körglädje – en totalt kompromisslös
bil som inte gillar att krypköras.
Glasfiberhuven flexade fram och måste fixas till relatvit snart
före längre turer. Gjorde ett försök att fästa en aluminiumprofil
på undersidan idag och popnita fast den men andra turen visade
att det nog krävs ett femte huvlås.. Tar emot bara för det ser
inte bra ut med ett till huvlås i mitten fram…
En kraftig magnet kanske? Klurar vidare, du som läser kanske
har tips – kommentera gärna!
När jag fått till huven precis som jag vill ha den utan flex åker
det på mer färg också :)
ojoj vad jag saknar bilen när jag ser dessa bilder.
Känns dock skönt att den verkar vara i trygga händer... // Viktor