Batteriladdaren kopplades ur idag och motorn hoppade igång    
på första försöket och gick sedan stabilt på tomgång.     
    
Måste ge en eloge till förra ägaren som byggt ihop bilen!     
Snyggt jobbat – Har aldrig haft en hobbybil som fungerat     
så här bra efter 4-5 månader i dvala.     
    
Två turer blev det idag i vårsolen medan färgen torkade i     
vardagsrummet.     
     
Bilen knakar forfarande friskt vid rattutslag och det kan vara en     
styrled eller något med fjädern på höger sida.     
Men man glömmer alla knak när man kommer iväg - Bilen levererar     
nåt så fruktansvärt mycket körglädje – en totalt kompromisslös     
bil som inte gillar att krypköras.     
     
     
Glasfiberhuven flexade fram och måste fixas till relatvit snart     
före längre turer. Gjorde ett försök att fästa en aluminiumprofil     
på undersidan idag och popnita fast den men andra turen visade     
att det nog krävs ett femte huvlås.. Tar emot bara för det ser     
inte bra ut med ett till huvlås i mitten fram…   
  
En kraftig magnet kanske? Klurar vidare, du som läser kanske     
har tips – kommentera gärna!     
    
När jag fått till huven precis som jag vill ha den utan flex åker     
det på mer färg också :)
Golf GTI Mk1 (Del7)
Ett sista slutord innan du surfar vidare!
Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken hit med dina vänner eller på någon kul social plattform!
Här i #BloggArkivet hittar du senaste inläggen men även alla gamla sorterade snyggt under respektive kategori.. In och botanisera där!
Bloggens Facebook och Instagram kanaler följer du väl redan?
© Copyright 2009-25, Text/bilder tillhör
FixarFarsan
| Publicerat:
4/03/2010 10:16:00 em