Igår körde jag Nordslingan i Gran Turismo 5 på under 8 minuter i en trimmad Mercedes SL 65 AMG R230. Efter mycket finjustering av chassiet var bilen lagom hårt fjädrad för att inte studsa av vägen och samtidigt såpass svängbar att det gick att träffa apex i de flesta av nürburgring’s alla kurvor.
Med maximalt trimmad drivlina, en lättad kaross (trots det runt 1,5 ton Mercedes kvar att ratta), justerbar växellåda (370Km/h i slutfart), mjukaste slicks, fullt justerbar fjädring och en ful jättevinge blir SL 65 en riktig dräparbil som jag kunde slå racepreppade supersportbilar med både på ovalbanan Daytona och på Nordslingan.
Precis som i verkligheten så måste man slå till när rätt bil dyker upp på begagnatmarknaden i GT5 för där ligger mest en massa japanska halvgamla bilar ute.
Update: Det har blivit några inlägg om GT5 så ovan en arkivlänk!