Som jag skrev i ett tidigare inlägg är vårt badrum nu omgjort av Badrumsvärlden igen som ett garantijobb.
Första & Sista Gången
Jag var där för ett par dagar sedan och skulle hämta tillbaka vår husnyckel och slutbetala det vi valde att byta ut i samband med att de ändå gjorde om allt. Jag och vår koordinator hade bestämt ett par dagar tidigare per telefon att slutfaktura samt nyckel skulle ligga förberett vid huvudingången så att jag skulle slippa gå in i butiken.
Jag kommer dit efter jobbet och frågar tjejen i kundtjänst om det ligger något till mig och hon förstår ingenting så jag försöker ringa vår hantverkskoordinator ett par gånger utan svar. Jag tar sedan ett djupt andetag och går in mot Badrumsvärldens kontor mitt inne i byggnaden. Där står två äldre par (läs kunder) och väntar vid en tom disk och de hade väntat en kvart utan att ha sett någon.
Jag känner hur jag blir lite grinig eftersom detta var precis det jag inte ville vara med om (igen). Letar tag på en som jobbar i butiken men de kan inte ringa någon utan ber mig gå tillbaka och vänta?!
Jag går till kakelavdelningen istället och får en tjej att hjälpa mig (eloge till henne!). Hon tar och hjälper mig som all personal borde göra. Hon går in på badrumsvärldens kontor och är borta ett bra tag, 10-15 minuter. Kommer ut å frågar ett par frågor om vår adress och sånt, går tillbaka och fortsätter leta. Efter 30 minuters väntan har jag fått nyckeln i min hand och vi traskar mot kundtjänst för att betala det vi var skyldiga Bauhaus.
Så här är det tyvärr ALLTID på Bauhaus när man inte bara ska köpa något utan att behöva personalens hjälp. Det är ofta mycket personal i butiken men de flesta vet inget och kan inte tänka sig att hjälpa till. Riktigt oengagerad personal många gånger.
Badrumsvärldens personal lovar rätt mycket och har lite av en säljarattityd, “jaja, det där är absolut inga problem..”. Men de lovar ofta för mycket och hinner inte hålla ett grepp om alla deras olika projekt så det missas information mellan dig som kund och själva hantverkaren som ska göra jobbet som kanske inte alls har samma syn på det koordinatorn lovat.
En oCentrerad Toalettstol
Sen sitter man där och har en toalettstol som är o-centrerad trots att man blivit lovad av koordinatorn att det "aaabsolut inte skulle vara några problem att den skulle bli helt centrerad", Ja ni fattar :(
Under renoveringen gick det flera gånger en vecka att ingen hörde av sig. De lovade komma med en spegeln på en onsdag men ingen hörde ens av sig den dagen utan istället kommer de klockan 07.00 och klampar in på vår lediga Fredag då barnen för en gångs skull sov.
#Slutsummering
Min slutkläm blir alltså att - Ska man anlita Badrumsvärlden för att renovera och bygga om ett helt badrum ska man nog ta på sig projektledarmössan själv och INTE resa bort under renoveringen som vi gjorde. Man bör vara riktigt skitjobbig och be att få allt bekräftat, vartenda liten detalj och helst på papper eller spela in.
Läs gärna om hela projektet under arkivtaggen #Badrum.