Porsche Yellowbird Nurburgring, IRL vs GT5

Jag har dammat av GT5 igen och sitter och försöker vinna guldpokal på alla resterande tävlingar i både Spec A och Spec B.

I stallchefsläget “Spec B” återstår nu bara två 24 timmarslopp där alltså PS3:an får stå på och köra i 24h utan någon vidare assistans. Hur puckat är inte detta undrar jag – enda som gynnas är elbolagen som får in lite mer kosing.

CTR Yellowbird Nurburgring GT5 006

Som ett litet sidoprojekt har jag också fantiserat att sätta en bättre tid med denna RUF CTR Yellowbird Porsche än originalet “Stefan Roser” gjorde 1987. Han körde ett varv på 8:05.

Det är något speciellt med 911:or och i synnerhet detta glödheta monster med nästan 500 turbohästar mellan bakhjulen i en smal Carrera kaross. Dessutom i händerna på en galning och körandes på en av världens mest beroendeframkallande banor..

CTR Yellowbird Nurburgring GT5 010

Det svåra i GT5 är att göra bilen så lik Stefans CTR när det gäller chassie och däck. Vet någon var jag hittar chassievärden så lämna gärna en kommentar tack!

Man hittar Stefan’s respektingivande körning på YouTube och jag håller med den som skrev att det inte är däckröken som bolmar utan det är från hans stora kulor som släpar i marken. Mannen kan ratta en bil och verkar inte vara rädd för räcken eller liemannen!!

Finns faktiskt de som redan gjort det jag tänker göra.. :)

Länk: Till Mitt GT5 Arkiv (Gran Turismo 5)

Update: Det har blivit några inlägg om GT5 så ovan en arkivlänk!

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :