Eftersom jag vet nivån på era kunskaper numera så skippar jag att fråga efter Märket eftersom ni alla säkert ser att det rör sig om Mercedes denna gång..
Modellbeteckning på dessa två Mercor är kanske lite klurigare och just denna quiz har jag inte dubbelkollat med min allvetande kompis bilregistret heller så vi får klura fram rätt svar tillsammans!
Ett sista slutord innan du surfar vidare!
Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!
I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.
Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer
Den högra är en 190, föregångaren till C-klassen, och den vänstra är en 80-tals SL, om jag inte ser helt galet.
Kan man bara hålla Mr Facit!
Gissar att 190 är en 190E och SL är en 300SL.
//M
Som vanligt är ni kungar på detta!
Gissade också på en 190 på den högra. Var svag för Mercedes E190 2.5-16 Evolution modellerna en gång i tiden.
SL hade jag också koll på men inte att det var just en 300SL men det stämmer nog efter lite google fuskande :D Den är för klen för att kunna vara en 500SL..
Snyggt jobbat!
Din bilsmak går från klarhet till klarhet och det verkar som vi har haft en liknande smak sen barnsben.
Älskade Mercedes försök att slå på BMW M3 i den generationen och de satsade tungt, utvecklade till och med en ny växellåda för 2,3-16 med ettan ner till vänster, riktigt sportigt för att vara Mercedes på den tiden.
Bilen på bilden är dock ingen 2,3-16 då den saknar både kjolpaketet,vingen och det sänkta chassiet.
Tack för en underhållande blogg och hoppas att du får en trevlig helg!
//M
PS SL-serien fanns även som en snik: 280SL men den togs knappt in i Sverige.
Tack och Trevlig helg på dig med :)
Hade jag sett att det var en EVO hade jag nog lämnat lekparken och "gått en promenad med ungarna" för att knäppa lite närbilder :D
Både Evo 2.3:an och E30 M3:an är fortfarande riktiga pulshöjare för mig men man ser dom typ aldrig vilket är synd!
Just 190E 2.3 med Cosworth-motorn hade de väldigt roligt åt i ett avsnitt av Top Gear (säsong 15, avsnitt 2), där de hånade den för att vara den långsammaste prestandasedanen någonsin. "Dogleg-växeln" skapar visst stora problem i James som backar iväg från ett rödljus rakt in i bilen bakom, istället för att köra framåt :)
Haha det avsnittet kommer jag ihåg!
Senare i samma program händer det igen när den tyske "the Stig" ska köra ett snabbt varv!
Man skulle nog kunna skrivs en uppsats om allt roligt i Top Gear.
//M