-->

Prisgaranti Gäller men du får inte ge dig!

Såg vår nya TV på TV'n.. Alltså reklam på vår nya TV om att vår TV hade gått ner i pris och för en gångs skull var det exakt samma modellnummer på annonsen och på kvittot..

Prisgaranti Kräver Lite Ork

Ringer först butikskedjans kundservice och kollar. Jojo inga problem att få mellanskillnad tillbaka, gå bara till servicedisken så får du pengarna tillbaka.

Jag: "Kan jag gå till vilken butik som helst?"
Kundservice: "Aboslut!"

Ok, låter lite FÖR enkelt tänker jag som luttrad gamling som varit med förr..

Vid Servicedisken: "nää det är säljarna som hanterar prisgaranti"

Knatar upp till TV säljarna, ja dom är tre och står i en klase. Dom kollar på kvittot och ger tillbaka det: "Du har ju redan fått rabatt så det gäller inte.."

Jag: "Eh? Men TV'n kostade 800:- mer när vi köpte den? Vi valde att binda Com Hem i ett år och fick då ett lägre totalpris.."

Säljarna: "Tyvärr vi kan inte göra nåt, du får prata med den säljare du köpte TV'n av"

Jag: "Ok, jag trodde ni var samma kedja?" Men kan du ringa honom?"

Säljaren (tar upp sin mobil): "kolla, jag har inte hans nummer.."

Jag (börjar bli lite småsne och röd :): "Men kolla i er telefonbok på datorn, ni har väl ett intranät?"

Säljaren: "Alltså jag kan inte stå och kolla sånt, jag har kunder.."

Jag: "Jag tänker inte åka till den andra butiken där vi köpte TV'n om jag inte vet att det funkar bättre där".

Jag ringer Kundservice igen och propsar på att bli kopplad till butiken men säljaren som står på kvittot är på semester men en annan svarar och jag förklarar...igen.

Säljaren på Telefon: "Absolut, kom förbi så får du pengar tillbaka"

800 rabatt efter prisgaranti

Bränner dit på en kvart, kliver in och får 800:- tillbaka!

Prisgaranti låter bra men är inte helt solklart och jag tror att en klase arroganta säljare kan vifta bort en och lägga undan tankarna om man inte står på sig..

Har du nåt liknande exempel? Skriv en kommentar och berätta!

2 Besökare har kommenterat :
Joakim sa...

AAAAAAhhhhhh, jag hatar just sånt du var med om. Kundtjänster som inte vet i detalj, arroganta säljare USH!!!! Säljare som försöker idiotförklara en som kund vid minsta lilla problem är allt för vanliga.

För i slutändan handlar det om 1: Informera rätt från början 2: Vid avvisande/negativt svar framföra budskapet på ett positivt sätt utan att kunden känner sig kränkt.

Säljare/Kund relationer är jätte viktiga och speciellt svåra att hantera vid problem situationer, den som fixar det rätt förlorar inte kunden i framtiden medan den som väljer fel ord ser inte kunden igen. Ord, är så enkla men ändå så svåra att välja ibland :-)

Bra att det lösta sig för dig i slutändan ändå! För det gav dig en bra känsla eller hur??!!!

FixarFarsan sa...

En "Bra" känsla är nog lite att ta i :)

"Småsvettig" är nog mer rätt men det var ändå värt besväret. Stör mig rejält på denna typ av kampanjer som sedan inte är värda ett crap för oss konsumenter..

Klassikern på prisgaranti är att kedjorna tar in egna serier med egna modellnummer som inga andra har, då gäller ju garantin aldrig!