Sist ut i denna serie 4x4 inlägg från svampskogen (ja, jag lovar!) ska handla om den original Jeep Wrangler jag och mina två söner fick äran att åka med i.
Jeep Wrangler Laredo
Tilläggsnamnet på modellen är Laredo och det innebär att.. typ.. ja, nåt måste den väl piffas upp med när den kom 1989.
Automat Med Rattväxelspak
Rattväxel, automat, 4 liters rak sexa på lite över 100 hästar och en massa nödvändiga mätare och total ergonomi för att sladda runt i skogen med (Ratt, Gas och Broms alltså)!
Dörrar I Papp
Dörrarna är som gjorda av papper i denna bil och man vill inte ens tänka tanken hur den är att krocka med, men som skogsmullebil är den klockren.
Just denna bil hittade grabbarna i ett dödsbo och köpte loss för inte alltför många pesetas.
Original Markfrigång
Höjden eller snarare “lågheten” på bilen gör att den slår i hårt och ofta och min standardkommentar i passagerarsätet var “aj, satan!”.
Inte för att det gjorde ont fysiskt utan mer en mental smärta när hård metall skrapade mot lika hård sten och ljudet fortplantade sig i hela bilen..
Första Backen Raderade Alla Tvivel
I första backen tvivlade jag verkligen på bilen, backen såg så sjukt brant, gropig och hal ut men vi guppade upp utan problem och efter det tvivlade jag inte längre på bilen. MacGyver är ju en kille som löser det mesta och han körde som ni vet en Wrangler :)
Bladfjädrar Skyddar Drivlinan
Bladfjädrarna tar rätt många smällar när hjulen halkar av stenarna och det är verkligen en teknik att köra bil i terrängen, en teknik som jag gärna lär mig för hela eventet gav mersmak! :D
Så representerar du ett terrängbilsmärke och vill låna ut en bil till körningen i December så bjuder jag på ett inlägg i utbyte! ;)
Vill du läsa mer liknande inlägg? Ta då genast och klicka här #4x4.