Kylan vill inte lämna oss och vi har fortfarande över 10 minusgrader på nätterna så det finns en bra testmiljö för den parkeringsvärmare som sitter i Volvo V40 CC som jag långtestar just nu.
Utgångsläget var inte riktigt såhär kyligt eftersom testet gjordes på eftermiddagen med det var ändå under nollan.
Utan fjärr eller App får man snällt ställa tiden via menyn som du når via vänstra spaken och du kan ha två återkommande tider om du vill.
Är ute och sätter tiduret till 15:00 (gör detta vid lunch) och tolkar det som att bilen ska vara värmd till denna tid men antingen missade jag nåt för 15:05 när skulle åka och hämta barn var bilen inte det minsta uppvärmd? Testade då att tvinga en start och då tändes det en uppvärmningssymbol längst ner i displayen.
Har en kollega som ränner med sin nya XC70 hos verkstaden för att få till en fungerande parkeringsvärmare. Där har det varit strul med att Smartphone-appen och programvaran i bilen inte varit uppe på samma version men nu är den biten åtgärdad. Värmaren strular ändå och startar inte som ägaren vill..
Har du haft problem med Dieselvärmaren i din Volvo? Hur löstes det? Kommentera gärna och berätta!
Riktigt intressant med det elektroniska instrumentklustret! Hoppas på en del bilder och en rejäl djupdykning kring det när recensionen kommer sen.
Du kommer bli besviken imorgon tror jag för det blev inte mycket skrivet om det tyvärr :(
Ajdå. Jag tycker sånt är asballt. Men det gör inget, jag tycker om dig ändå! ;p
Oj, lite #Nätkärlek på dig med! ;) Vi löser meny-pillandet genom att jag testar T5:an senare när vägarna är sopade :D