Hittat min perfekta Bus-Ferrari (360 F1 Modena)

Mitt i all deklaration så ligger annonsen där framför näsan, min perfekta Ferrari som tål att användas!

Ferrari-360-Modena-Försäkring-per-år-40-åring

Bilen säljs av kronofogden och är väl inte i “mint” kondition men just därför är den seriöst lockande. Skulle garanterat reta grannarna och ge fasligt mycket kul för pengarna! :)

Ferrari-360-F1-Modena

En Importbil, med overifierad mätarställning, ej provkörd och den saknar nycklar samt säljs på auktion så priset kan bli riktigt bra beroende på vilka som är där och bjuder.

försäkring-Ferrari-360[5]

Ovanligt många försäkringsbolag kunde tänkas försäkra bilen och det var inte så saftigt dyrt heller, den billigaste låg på en 1600:-/mån (enl. insplanet.se) så säg 10’ per säsong om den står avställd vintertid.

Service å däck kostar väl minst lika mycket per år men detta var ändå en intressant, fullt överkomlig super-entusiastbil som även skulle tåla lite bankörning just tack vare sin historik. Har inte varit speciellt nyfiken på Ferrari genom åren men det var nåt med just denna som.. typ.. pratade med mig!

Har du nån sån här bil du drömmer om som nästan är överkomlig, en gammal Rolls kanske eller en gammal BMW 850 med V12:an?

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

2 Besökare har kommenterat :
Danni sa...

Man tar också en helt gigantisk risk när man köper en sån här. Du ska nog räkna med åtminstone 20 000 om året i service - om allt är som det ska. Problemet när du inte har någon aning om servicehistorik eller ens om mätarställningen stämmer är att allt troligen inte är som det ska, och i alla fall inte kommer förbli som det ska. Så då kan du råka ut för en hel del problem som i värsta fall kan kosta hundratusentals kronor att fixa (dvs du får sannolikt sälja bilen som reservdelsbil).

FixarFarsan sa...

Håller fullt med om att det är en Gigantisk risk men det gör även de som kör på bana/ringen med sin fulldokumenterade svensksålda och putsade F-Car, lite så jag tänkte.. men jag är för feg så det blir ingen Bus-Ferrari :)