Ta din #Porsche 964 (911:an hette så mellan 1990-94) och kör den till Singer Vehicle Design i Los Angeles. Där plockas den ner i atomer, kapas, modifieras, trimmas och tillbaka får du en Singer 911.
Bilen breddas rejält i kolfiber, även taket blir kolfiber om originalbilen inte hade taklucka. Front och akter får en gammaldags Porsche 911:a look och hela bilens innanmäte blir en orgie av nyare 911:a delar eller OEM prylar som noga valts ut.
Nu kanske du tänker, whats the big deal? Det finns tusentals firmor som gör denna typ av förädling? ja, kanske men alla gör det inte så här sjukt ALL-IN och med samma känsla.
Produkten Singer 911 verkar vara en sanslöst välskruvad kompromiss som har 60-tals Porschens charm och den moderna bilens höga effekt (3.6L/270hk eller 3.8L/350hk), stabila väghållning (bl.a. Öhlins chassi) och bromsar tagna ur 993TT modellen (oftast kallade för "Big Red") som stannar bilen via 17" höga Fuchs liknande fälgar skodda med Michelin Pilot Sport Cup gummin.
Phew! Det var en lång mening!
Finns bara två krux, förädlingen går på mellan 4-500.000$ och du får en 911:a som väldigt få kan reparera.. eller glöm krux 2 förresten, har man råd att förädla sin bil för dessa pengar så lär man ha råd att frakta tillbaka bilen till Singer igen för eventuella framtida jobb.
Båda bilderna ovan är skärmdumpar från youtube-filmen om Singer 911 som jag precis dreglat ner (länk).
Den godbiten var väl med i ett av de senast sända TopGear också?
Porrigt värre! =)
Bojkottar Top Gear eftersom det blivit ett tramsprogram men jag kan tänka mig att dom driftade mkt med Singer 911:an? :)
Håller med att Top Gear är trams.Wheeler dealer är bäst.
Hmmm...
Tydligen ensam om att garva åt deras "tester".
Och jag som satt och filade på ett gästinlägg i bästa TopGear-stilen.
Får väl dra på blåstället och odla fram Christer Glenning-skägget i stället då? ;)
Top Gear tomtarna har säkert skitkul när de spelar in så kör du Top Gear Style på ditt inlägg, det unnar vi dig ;)