Ringde Com Hem och skulle egentligen uppgradera bredbandet bara lite-granna eftersom vi är så många hemma som nyttjar det numera.
Det hela slutade med att jag hade beställt "TiVo PLUS" ihop med ett 250/10 Mbit bredband och i det ingick ett nytt modem (wi-fi router).
Som vanligt när man sitter med en kundtjänst person så låter det först som allt är möjligt men när man sedan beställer så tillkommer diverse anslutningsavgifter och de upptäcker även i slutet att vi har kvar bindningstid på kanalpaket som förhindrar eller fördyrar en uppgradering..
När man blir grinig och vill "fundera" lite så visar det sig att de redan skickat iväg beställningen på TiVo-boxen, märkligt att man gör detta innan man är klar med kunden?
Sånt här är riktigt uselt COM HEM men killen blev svettig så jag tog de extra avgifterna (suck it up liksom) och lät beställningen vara.
TiVo och TiVoToGo
Ska bli intressant att testa TiVo. Främst TiVoToGo funktionen som ska göra det möjligt att se sina kanaler på läsplattor. Ska även bli intressant att styra TiVo boxen via en app och så.. inspelning av flera program samtidigt är något jag också ser fram emot!.
Wi-Fi routern blir som sagt också ny, så alla inställningar etc. måste flyttas över för att slippa konfigurera om varje enhet. Blir ett kortare driftstopp!
Så det blir med andra ord ett par #Multimedia inlägg nästa vecka. :D