Efter senaste servicen har jag tyckt att Polons motor betett sig lite annorlunda..
Motorn har liksom tvekat en aning precis över 2000 varv. Det känns tydligt när man kör ungar till skolan med en kall bil och drar växlarna väldigt piano från tomgång till kanske 3000.. Vid 2000 blir det ett litet kort motor-arytmi eller en "missad ping" för er som förstår det bättre..
Har inte kunnat släppa detta så bilen var inne på en gratis diagnos hos VW och en mekaniker var ute och körde en bra stund utan att kunna känna något annorlunda, under huven såg det också normal ut, inga trasiga slangar eller annat uppenbart.
Det vi spekulerade i var att motorns programvara uppdaterats och att detta fått karaktären att ändra lite på sig, eller så beror det på att bilen står still ute ett par dagar i fuktig luft då och då...
Om patienten blir sämre skulle de ta in hen över natten och testa med en kall motor.
Visst är det kul med "fel som inte finns"? =/
Hade ett annat motorvarvs-relaterat fel på min, men det försvann efter senaste servicen - utan uppdatering, men väl en "nollning" av systemet.
Ettor och nollor hör kanske inte riktigt hemma i bilar...
Där ska vara skruvar och bultar, som förr i tiden. =)
Ja men lite så tänker jag också ofta, man vill kunna se felet! En sprucken slang, oxiderad jordkabel eller igenkleggat luftfilter - Inte en patch som saknas eller gammal drivrutin till Turbon :D
Dom har kanske lagt in en utvärderingsversion av nytt system, eftersom dom vet att du kan ettor och nollor? =P
Själv hade jag nog Windows 8 i min innan servicen, då jag hade problem vid starter. "Start" saknas ju i 8:an. =)
Tacka vet jag gamla Mk1:or.
Där kunde man lyssna och titta sig till vad som var fel.
Hahaha :) Ja, precis så måste det vara! :P
Jag trodde jag skulle få en videosekvens.. :,(
Inte vara ledsen, kanske kan filma lite om det gör dig glad :D