Vet inte hur många reklamlappar vi fått hem i lådan från olika ställen i krokarna som besiktar bilar men oavsett antal erbjudanden så måste ju någon ta sig tid och boka, kika igenom bilen efter givna fel (främst trasiga lampor), göra lite avrostningsövningar med handbroms och SEN åka och visa upp bilen..
Bakbromsar, Lågmilarens Problem
Det som ofta drabbar en lågmilare som mest står med åtdragen handbroms är anliggande bakbromsar och där hade även polon lite tendens med sina 9% differans.
Men de nya skivorna och beläggen nöp som synes bra och var långt ifrån de 30% som skillanden mellan vänster/höger sida får vara.
Läs gärna mitt andra inlägg om att Byta Skivor/Belägg Polo GTI
Perfekta Frambromsar
Fram var det 0% avvikelse vilket också är normalt, de nyttjas mer även om jag är en stor fan av motorbroms! :)
Blankt papper!
I övrigt var det inget annat som de anmärkte på och de hälsade bilen välkommen tillbaka nästa år eller i början på 2017.
Måste komma ihåg att köpa svart lackstift och laga ett stenskott som börjat rosta på huven samt nya torkarblad runt om, den bakre låter illa när den hoppar fram på rutan.
Läs gärna mer om bilen på dess helt egna arkivsida Polo GTI.