Jag börjar totalt ruttna på strulet med gräsklippare, ni som följt ett tag vet att jag gått från en krånglande bensinklippare, till småbökig el med sladd för att sedan hoppa på trenden med robotgräsklippare..
Läs gärna mer under arkivtaggen #gräsklippare.
R40Li Trasig Trots Verkstadsbesök
Robotklipparen Gardena R40Li kom alltså hem från verkstaden och gick tre dagar för att sedan vara stendöd igen. Ringde verkstaden och fick denna gång tag på killen som felsökt.
Han hade bara fått dit klipparen, ingen docka/trafo påstår han å jag gick i taket. Åkte till butiken där jag köpt och ville ha en förklaring (utan att visa nån ilska) hur jag som kund släpar in alla saker och de i sin tur inte skickar alla delar till verkstad?
Personalen på info/kundservice får säkert ta en del skit men jag måste säga att de sköter sig grymt bra. Den unga snubben lovade att de skickat alla delar men tjafsade inte utan började ringa runt lite och lovade hjälpa mig.
Gemensam Felsökning
Han hämtar ett R40Li visningsex och vi försöker felsöka ihop genom att koppla in "min" klippare i en annan docka men direkt händer inget så jag åker men son1 till frisören och kommer tillbaka 2h senare då den borde fått i sig såpass mycket ström att den kunde starta.
Vägrar Starta Trots Laddning
Gardena klipparen vägrar starta ens med ny docka men vi vet ju inte om första generationen av R40Li och den jag hade med mig (som var årsmodell 2016) hade exakt samma spänning i docka?
Hursomhelst, killen kundtjänst ringer sin chef och ber mig vänta så jag kollar runt lite i butiken medans och ett tag tänker jag be om pengarna tillbaka och köpa en helt manuell cylindergräsklippare..
Måste få återkomma en gång till kring hur detta slutade, du kommer hitta det inlägget i arkivet under taggen #smartahem.