Test: Yamaha MT10

Yamaha MT07 körde jag mycket på körskolan och den modellen lärde mig att kunna lita på motorcykelns grepp i kurvor, så när jag fick ta ut en MT10 på bana nyligen så hoppades jag såklart på att den skulle ha samma trygga känsla..
Och det hade den, plus massor av mer pulver, men fortfarande precis samma trygga motorcykel du vill lägga ner ordentligt och gasa friskt ut ur apex med!
Yamaha-MT10-2023-Bana-Test

Roliga Färgval på en Vuxen 1000cc

Även färgvalen följde med från MT07, och det är lite fulsnyggt med sån färg på fälgarna kan jag tycka! Men mellan fram och bakfälg sitter i alla fall en 998 kubikare på exakt 165,9 hk.

Och de 165,9 hästarna känns som 166 minst, Yamaha MT10 är en raket, men en otroligt trygg raket på banan.
På landsväg kan du både klicka i farthållaren eller sätta en maxhastighet som begränsas.. om man VILL alltså!
MT10 är rätt hög så man bör nog vara en 180 för att trivas bra!
Front-Yamaha-MT10

Snyggaste Yamaha-MT-Nyllet!

De mindre syskonen har en osnygg LED lampa fram, som ser helt fel ut medan denna var assnygg med sina två LED ögon, arga luftintag och LED slingor – Skitsnygg front!

Test-Yamaha-MT10

Snygg (Centrerad) Display

Lillebror MT09 hade ett tag en skitskum design på sin display (en som inte satt rakt framför föraren utan snett på sidan). På MT-10 sitter en 4,2” stor centrerad och tydlig display!

Snygg, rå, snäll, snabb och lättkörd! MT10 är en maffig hoj som inte har så mycket brister (men kanske inte lika sexig som en Ducati?) så länge du har pengar att köpa loss den för runt 165000 riksdaler och sedan försäkra den..
Spana gärna in mitt arkiv med andra #HojTester

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :