Test: Suzuki GSX R600

Att gå från nakenhoj med upprätt sittställning, brett styre och en motor på 948cc och rätt gott med kraft på låga varv till denna Suzuki GSX R600 var verkligen en kontrast!
Suzuki-GSX-R600

Cool + Inte Så Ergonomisk för 186cm

För det första sitter man helt annorlunda, framåtlutad med armarna utmed kroppen, som när man äter på flygplan (utan rom å colan!).

Sedan är motorns karaktär helt annorlunda, den “lilla” sexhundran ger 98hk men måste varvas och effektoppen ligger på 12000 varv vilket säger en del.
Jag med mina 186 cm såg ändå skapligt ok ut på bilden men jag hade svårt att ställa om balansen i låg fart efter att ha kört min egen. I högre farter var kurvtagningen skön och kröp man ihop bakom kåpan på motorvägen så uppskattade man även den, även om det inte förbättrade ergonomin (hojen passar nog förare som är runt 180).
Cool som FAN var den i alla fall och kul att ha provkört men inte riktigt jag, inte just nu iaf! Läs gärna mina andra #Hojtester.

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :