Test: BMW R12

Satt på nya BMW R12 på mc mässan i vintras och ville ta en tur där och då! Idag tänkte jag prata om hur jag upplevde den på vägen (tänkte skriva mellan benen men sånt språk hör inte hemma här?) nu när jag kört den!
test-nya-BMW-R12NEW-BMW-R12

Cool Cruiser Från BMW

Vanliga R12 är en lägre cruiser-version av R12 nine T modellen, båda växte fram ur förra generationen RnineT eller R9T.

Cruiser/bobber stuket går helt klart hem hos mig och efter att ha smörjt och justerat massa kedjor så vore kardandrift dessutom lite skönt!
R12 har ett svenskt grundpris på 146’ och det tycker jag är bra med tanke på den rejäla kvalité som hela hojen andas, dock finns tonvis med extra tillval så de flesta hojar stannar nog först över 200’.
Provkör-BMW-R12

Kunde Varit Min Framtida Hoj

Min provhoj hade extrautrustats med en smal digital mätare, R12 har egentligen en skitsnygg clean singelmätare.

Speglarna sitter i änden på styret och är såpass höga att man ser gudomligt bra i dem.
Hade lite planer på att uppgradera min Z900RS mot en ny R12 nineT men efter att ha provkört denna R12 så har jag lagt ner dessa planer. Jag är INTE något fan av boxermotorn, tycker den låter tråkigt och sedan satt jag lite ihoptryckt, fotpinnarna hade behövt vara längre fram.
Motorn gjorde såklart sitt jobb, hade 95hk, bra vrid och hojen hade en grymt skön BMW-känsla men tycker motorn var så pass trist att jag nu tog bort RnineT bevakningen på blocket.
Kommentera vad du tycker? Eller läs gärna mina andra #HojTester.

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :