Hur bra är Telia på Sociala Medier? Jag testar!

Det är inte bara Telias Logotyp i form av “Stepstone” kopian och den lila färgen som är Ny. Jag läste nyligen att de har 14 heltidsanställda som enbart jobbar med att bevaka nätet och olika sociala medier.

Nytt är även att deras kundtjänst använder Twitter och svarar på frågor i realtid över nätet. Frågan är om detta räcker eller om Telia alltid kommer ha “Televerkets” statliga skugga över sig som gör att andra telekomföretag snabbare hinner anpassa sig till vad marknaden efterfrågar.

Telia Logga

Så detta inlägg är ett ytterst vetenskapligt test hur bra de egentligen är att bevaka Telia på nätet.

Det skall bli intressant att se hur lång tid det tar innan någon av de “fjorton” hittar detta inlägg och skriver en kommentar :D

Tick-Tack..

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken hit med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag någonsin skrivit om.

Följ eller kontakta mig gärna via Instagram.