Det är inte bara Telias Logotyp i form av “Stepstone” kopian och den lila färgen som är Ny. Jag läste nyligen att de har 14 heltidsanställda som enbart jobbar med att bevaka nätet och olika sociala medier.
Nytt är även att deras kundtjänst använder Twitter och svarar på frågor i realtid över nätet. Frågan är om detta räcker eller om Telia alltid kommer ha “Televerkets” statliga skugga över sig som gör att andra telekomföretag snabbare hinner anpassa sig till vad marknaden efterfrågar.
Så detta inlägg är ett ytterst vetenskapligt test hur bra de egentligen är att bevaka Telia på nätet.
Det skall bli intressant att se hur lång tid det tar innan någon av de “fjorton” hittar detta inlägg och skriver en kommentar :D
Tick-Tack..
Hallå där Fixarfarsan!
Lena heter jag och är en av de "fjorton", som numera är de "tjugo", som jobbar med sociala medier hos Telia. Kul att du uppmärksammat oss och testar oss lite.
Vi är som sagt 20 personer nu och vi jobbar mellan 20-50% av vår arbetstid med detta. Det är väldigt roligt och mycket givande att ha kontakt med våra kunder via tex Facebook, Twitter, olika forum och som nu, via en blogg.
Hoppas att det uppskattas lika mycket av dig som det gör av oss!
Trevlig sommar!
Lena Olsson, Telia kundservice
Hej Telia-Lena!
Häftigt att ni hittade detta inlägg så snabbt :)
På samma gång är detta ett bra test på hur snabbt google och andra sökmotorer fångar upp mina inlägg.
Hur hittade ni hit förresten?
Trevlig sommar till alla er med!
Hej igen!
Vanligtvis använder vi vanliga bloggsökmotorer men i ditt fall hann vi se det på Twitter först.
Lena Olsson, Telia kundservice
Hej igen Telia!
Tack för återkopplingen!