Sådär, då är min Galaxy hel igen, tappade den ju på altanen och spräckte glaset (se bild här). Efter det har telefonen fungerat skitdåligt och sprickan gjorde att en sensor släckte ner skärmen i tid och otid – gick t.ex. inte längre att använda GPS eller lägga på efter samtal.
Nu ser den ut såhär – nyskick med nytt glas, ny display och bytt ram.
Det kostar att vara klantig!
Jag anmälde dock skadan till vårt försäkringsbolag och eftersom vi hade HemPlus (läs mer här) kostade reparationen mig lite drygt en tusenlapp istället för mer än det dubbla.
Att hitta ett ställe som lagar telefoner medan man väntar är inte helt lätt men till slut bestämde jag mig för att ta min låne-UP! till stora Stockholm och låta företaget IFON “express-laga” telefonen medan jag tog en kort promenad runt kvarteret.
Simon - killen som fixade min lur var verkligen rätt person för yrket, snabb, serviceminded och framförallt noggrann. Batteriluckan var också lite skadad och den bytte dom till en bättre begagnad som satt helt slätt.
Om ovan var beröm så kommer här kritik men inte mot ovan företag:
Alla kända telefonkedjor i norra Stockholm (jag var hos 5 olika!) såg ut som fågelholkar och ville skicka iväg luren för att ens få en prisuppgift på lagningen. Jag behövde prisuppgift till skadeanmälan så jag ville ju inte skicka iväg telefonen innan jag visste om den skulle lagas eller ersättas med en ny – baserat på vad lagningen skulle kosta..
Min lilla röda UP! (läs mer här.. ja, tjatigt som tusan nu? ;-) trivdes inne i stan som den citybil den är och jag hittade en ruta precis utanför IFON som jag först var lite skeptisk till (läs “såg liten ut”) men när jag sen gick ut var det nästan en meter framför och bakom bilen..
Nu ska jag skaffa ett bra skydd till min nylagade telefon, ett skydd som inte skapar eko helst..