Tänkte lista ett par av alla funktioner på den BMW M6 som jag testat flitigt under veckan.
Först ut är HUD "Head Up Display" (+14,3') som gick att anpassa så att man fick upp den informationen man vill ha. Jag testade t.ex. navigator, farthållare och senast avlästa hastighetsskylt (+3,3').
Körde man manuellt i M läget var varvräknaren verkligen till nytta i rutan eftersom motorn var så galet varvglad att den snabbt varvade ut en växel.
Slutsats: HUD vänjer man sig verkligen snabbt vid.
Lane assist kanske jag inte lärde mig rätt för jag fick den inte att styra utan den brummade bara när man närmade sig slutet på en fil.
Bilen ska ha både Körfältsassistent (+5,3') och Lane Change Warning (+6,4') men jag fick den inte att hålla bilen inom filen så till slut stängde jag av funktionen helt och "körde själv" istället.
City brake systemet varnade en gång i kö men ingrep inte.
Tillbehöret Night Vision har jag redan pratat om i detta inlägg.
Surround View (+7,2) är en rätt cool funktion som visar en kamerabild runt bilen medan man baxar in bjässen.
Ni kanske vet detta? Är parkeringssensorerna så smarta att de inte varnar för en trottoarkant som kan passera under bilen eller tittar de bara framåt/bakåt och inte nedåt?
Ovan precisionsparkering gav aldrig utslag utan bilen tyckte det var helt ok men frågan är alltså om systemet hade koll eller inte?
Döda vinkel varnare fanns givetvis också och var helt lagom synlig som en liten gul/orange triangel.
Snart är det dags att knyta ihop säcken, tacka för den här tiden och summera #BMW M6 Gran Coupé årsmodell 2013..
Kul att se bilder från platser man känner igen... Rondellen vid Infra City?
//M
Govällen, bilden är från uppsala faktiskt men det är rätt likt den i infra när man kör norrut å svänger av..