Nu tänkte jag blogga bil ett par dagar framöver och verkligen frossa ner mig i långtestbilen: Nya BMW M3 (F80) och jag skapar en egen arkivtagg för den ifall du senare vill läsa allt om den: #BMWM3F80
Första inlägget är bara en uppvärmning. Gick runt bilen (Smurfen) och kollade på alla detaljer och liksom noterade alla M och M3 emblem..
M-bilen är stolt över sig själv och har därför många såna loggor!
Först M3 emblemet på bakluckan, denna kombination av tecken och siffra är nästan lika känt inom bilentusiaster som Porsches "911".
Framskärmarna har också lister med M3 loggor. De mynnar ut från de vertikala 100% non-fake-luftutsläppen.
Fälgarna likaså en liten M3 logga och på de guldfärgade bromsoken (oken är guld på bilar som har tillvalet keramiska bromsar, blåmålade ok är standard) har M logga.
När man öppnar dörrarna i aluminium kliver man över en M3 list..
Skulderbladen träffar en M-logga i ryggstödet..
..som "upplyser" en även nattetid vilken bil man åker i! :)
Vänsterfoten vilar på en M-logga och ratten har en likadan liten..
Instrumenten har både M och M3 logga..
När man startar ljudorgasmen under huven hör man att det är M och M Power som håller i slagverken..
För växelspaken (med M-logga) mot Drive läget och tar alla M och M3 emblem med på en provtur, I'll be back.. när soppan är slut :)
Den har blivit läcker igen. Förra kändes lite "tjock" M3:an var väl snudd på snabbare än M4:an nu va? Brutal familjepulka men lite kostsam? ;-)
Hola!
Den som ersattes av denna F80, hette den E90 eller E92, den du kallar tjockis? ;) Denna är lite vildare i sin design av fram och bakkjolar.
Vad jag kan se har M3 och M4 exakt samma 0-100 tider i alla fall men i mitt fall var det bara M3 Sedan som jag ville testa eftersom den faktiskt går att använda som familjebil..