Måste erkänna att jag var tvungen att dubbelkolla en sak i manualen när jag skulle premiärparkera långtestbilen #BMWM3F80.
Bilen har BMW:s 7-stegade M Dubbelkopplingslåda (M-DCT/M-DKG)och den har inget klassiskt P läge på M-spaken och bilen skriker om du sätter lådan i N och försöker stänga av.
Borde ju vetat att man ska låta lådan vara i R eller D och sedan bara stänga av motorn eftersom förra sommarens M6 Gran Coupé hade samma typ av växellåda och jag hade precis samma fundering då..
När motorn stängts av med D eller R aktivt så syns ett "P" under varvräknaren och du kan lugnt dra åt den mekaniska handbromsen och försöka övertyga dig själv om att du verkligen måste stiga ur och lämna bilen en liten stund..
"Försöka övertyga dig själv om att du verkligen måste stiga ur och lämna bilen en liten stund"
Enda giltiga anledningarna är Sömn och Toalettbesök annars kliver man ju inte ur en M3:a haha