Vår P06:a, han som numera är 9-år hade sitt "kalas" på o'Learys igår och jag åkte dit med en fullastad minibuss med grabbar vid fem.
Barnkalas o'Learys
Sambon hade skött dialogen och hon som tog emot bokningen bokade in oss på deras "kalasbuffé med bowling" trots att de endast har den mitt på dan, på helgerna.
Sonen med sin attityd höll på att "tappa ansiktet" inför sina kompisar då han gått och sagt att det skulle vara buffé men jag fick prata med en chef och vi löste krisen med extra kannor läskeblask och så fick alla välja mellan burgare och korv.
Första krisen löst och som plåster på att vi inte fick "buffé" så bjussade de på glassbuffén så barnen fyllde på deras sinande socker-reserverna ordentligt innan bowlingskorna skulle provas ut.
Discobowling med bra Tryck!
Nästa kris höll på att blomma upp när vi skulle bowla, för när man inte har "kalaspaket" så får man boka banor separat och 19.00 en Fredag var det tydligen Discobowling som kostade mer än vanligt.
Jäkla bra tryck i musiken btw! Grabbarna bowlade och dansare till musiken som var "aktuell" och hade riktigt kraftig skön bas. Kom på mig att digga själv till Abatroezz eller vad den heter..
När jag skulle betala min skuld så ströks två banor bowling helt från notan eftersom de tog på sig bokningsmissen.
Bra Kundservice!
Detta är ett bra exempel på hur man behåller en kund, inte enbart för att det drogs av massa $$$ utan för att de hade en bra ton mitt i all stress och fixade till det. Samma sak hände tidigare i veckan (japp vi är stammisar där i perioder) då vi åt på samma ställe, vi kom dit mitt i rusningen utan bokning men ett bord fixades fram ändå och vi åt och drack gott tills skinnet blev spänt!
Arkiverar inlägget under taggen #Event där du hittar mer sånt här.