Test: Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid

Den är hög, kort och lite knubbig Renault Captur och nu släpps den med nya moderna plug-in-hybrid drivlinan E-TECH.

Test-Renault-CAPTUR-E-TECH-Plug-In-Hybrid

Hög, Kort och Knubbig

Trots att denna biltyp inte riktigt faller mig i smaken så måste jag säga att nya Captur ändå ser rätt ball ut i just detta utseende med söt ljusblå lack och stora fälgar..

Grundpriset för denna plug-in hybrid är 353.900:- och den preliminära miljöpremien är satt till 36.438:- som du alltså får tillbaka av staten efter ett köp.

Provbilen hade mörktonade rutor och glastak som är extrautrustning för 13.400:-, satt även ett 360 parkeringspaket för 7900:- och BOSE premiumljud för 5900:-.

Interior-Renault-CAPTUR-E-TECH-Plug-In-Hybrid

Captur Har En Modern Interiör

Interiören känns lika fräsch som utsidan och precis som i de andra två E-TECH bilarna jag redan testat så fungerade multimediaskärmen lika bra även i denna Captur.

Drivlinan gör sitt jobb och räckvidden på ren eldrift är mellan 5-6 mil och upp till max 135 km/h. Batteripaketet väger 105kg och är på 9,8 kWh och det sparas alltid en gnutta ström så att alla starter kan ske på ren el.

Det fanns en liten tendens till tvekan eller ryck precis i dragläget på min provbil men det kan ha varit något som försvinner med en uppdaterad programvara i de Svensksålda bilarna.

Denna nya Captur E-TECH Plug-In ska enligt faktabladet dra 1,4 l bensin per 100 km och släppa ut 33 gram CO2 / km (WLTP-siffror).

Fjädring och dämpare i detta högbygge var kalibrerade för bästa komfort och man satt högt, sittställningen för benen påminde om en transportbil men sätena var bra så det gjorde egentligen inget.

Rent utrymmesmässigt kändes Captur som en modern Golf, både i baksäte och lastutrymme.

Review-Renault-CAPTUR-E-TECH-Plug-In-Hybrid

Behaglig Familjebil Att Färdas I

Renault Captur kanske man inte nöjesåker med men den är en behaglig familjebil att färdas i, interiören känns modern och sitthöjden ger dig som förare en riktigt bra överblick framåt.

Jag personligen gillade nya Megane kombin mycket bättre än detta högbygge men jag vet att många gillar dessa SUV-höga bilar som ändå inte är SUV-dyra att äga.

Kika gärna i arkiven för fler liknande inlägg under arkivtaggarna #Renault, #Elbil eller #Biltester.

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :