-->

Test: Suzuki GSR 600 ABS (2009)

Dagens testobjekt för projekt hitta övningshoj för tung mc som jag hjälper till med kommer att handla om en till radfyra på 599cc, nämligen den i Suzuki GSR 600 ABS (årsmodell 2009).
Front-Test Suzuki-GSR-600-ABS-2009Avgassystem-Test Suzuki-GSR-600-ABS-2009

Samma Ägare = Inte Alltid Ett Plus

Denna hoj hade gått 2300 mil och haft samma ägare sedan ny, detta med samma ägare såldes in lite som ett plus. Tyvärr hade hojen stått utomhus året om och verkade inte heller sett en tvätthink eller putstrasa på många år så skicket var rätt småtrött med skitiga grenrör och rostiga bultskallar.

GSR600 har sina dubbla avgasutblås upptill och de runda bakljusen är lite balla. Detta exemplar hade fått uppflyttad regplåt men hade kvar de böjda standardblinkersena.

Inget större fel på denna maskin utseendemässigt, boxen bak må vara praktisk men finns det något fulare?
Styre-Körställning-Test Suzuki-GSR-600-ABS-2009

Rödmarkering Vid 14000 RPM

Rödmarkeringen började på 14000 varv men alla 88 originalhästarna verkade inte vara kvar i stallet, kändes inte så sexigt att tokvarva denna maskin..

Styrningen kändes neutral och instrumenteringen var helt ok.

Jag kände mig väldigt storväxt på denna GSR600 och sadelhöjden eller sitthöjden var låga 78,5 cm. Det förklarade en del, denna hoj lämpar sig med andra ord till kortare personer.

Summering:

Blev ingen affär denna gång heller, priset var på tok för högt med tanke på skicket och faktum är att jag nog tycker att japs-kusinen Honda CB600F är ett tuffare, starkare och stabilare val än denna Suzuki.

Läs gärna mina gamla och nya #HojTester.

0 Besökare har kommenterat :