Samma Ägare = Inte Alltid Ett Plus
Denna hoj hade gått 2300 mil och haft samma ägare sedan ny, detta med samma ägare såldes in lite som ett plus. Tyvärr hade hojen stått utomhus året om och verkade inte heller sett en tvätthink eller putstrasa på många år så skicket var rätt småtrött med skitiga grenrör och rostiga bultskallar.
GSR600 har sina dubbla avgasutblås upptill och de runda bakljusen är lite balla. Detta exemplar hade fått uppflyttad regplåt men hade kvar de böjda standardblinkersena.
Rödmarkering Vid 14000 RPM
Rödmarkeringen började på 14000 varv men alla 88 originalhästarna verkade inte vara kvar i stallet, kändes inte så sexigt att tokvarva denna maskin..
Styrningen kändes neutral och instrumenteringen var helt ok.
Summering:
Blev ingen affär denna gång heller, priset var på tok för högt med tanke på skicket och faktum är att jag nog tycker att japs-kusinen Honda CB600F är ett tuffare, starkare och stabilare val än denna Suzuki.
Läs gärna mina gamla och nya #HojTester.