Test: BMW R Nine T (2016)

BMW R Nine T har allt jag vill ha på en hoj! Helt rätt look, den har BMW’s kvalitétskänsla, den har attityd och den är billig att försäkra!
test-bmw-rninet-2016

100% Clean Helrätt Design

Detta exemplar har dessutom den rätta färgen med aluminiumtanken som har den synliga svetsfogen på ovansidan, hojen har även kardandrift så man slipper tvätta/fetta in kedjan konstant..

Så varför äger jag inte en R nine T då om den har “allt”?
motor-bmw-rnineT

Rätt Tråkig Boxermotor!

Finns bara ett stort minus enligt mig och det är att motorn, den låter inte alls kul och de tvärställda cylindrarna skapar även en ål-rörelse när de varvas som jag inte riktigt gillar..

Hade jag inte redan ägt en snabb radfyra som sjunger hela vägen från tomgång till 10500 rpm hade jag nog ändå köpt denna R nine T direkt och lärt mig gilla det massiva vridet ut 1200 cc boxern (111hk/116Nm).

Som läget är nu kan jag inte motivera ett köp (skulle få lägga 25-30’ mellan dessutom), trots att R Nine T fortfarande på pappret är 100% FixarFarsan!
Läs gärna mina många andra #HojTester.

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :