Fina Komponenter!
Rent estetiskt är detta är fantastiskt snygg motorcykel med fina komponenter (både funktion och form) och mycket attityd.
Härligt Stark Motor
Parallelltwin motorn på 1,2 liter låter fantastisk och är stark från låga varv men kommer du som jag från ylande radfyror så lär du bli förvånad att den slår i varvtalsstoppet redan runt 8000 rpm.
Effektmässigt ligger den strax under 100hk och väger torr lite över 200 kilo så den är stark och relativt lätt. R modellen har finare fjädring, fina Brembo bromsar och hojen känns smidig och smal när man lägger ner den i kurvorna.
Lite Jobbigt Styre På Längre Turer
Så vad är denna hojens problem då? Jag tycker originalmätarna är svårlästa på alla Triumph (Bobber och Speed Twin 900 har snygga men de saknar varvräknare dock) och så är caféstyret jobbigt att köra längre med, fast det ser ASBALLT ut på parkeringen.
Vill man skjutsa sin käraste bak så får man köpa till fotpinnar och en annan sadel samt trotsa lagen något eftersom Thruxton R inte är reggad för några passagerare.