Test: Triumph Speed Twin 900

Tidigare i våras hade Triumph flera event där jag testade lite olika modeller jag varit nyfiken på och idag ska vi prata om Triumph Speed Twin 900.
test-lång-förare-triumph-speed-twintest-speed-twin-900

Fantastiskt Snyggt Framlyse!

Stuket är helt rätt enligt min smak och hojen känns lite mindre men fortfarande satt jag bra utan att känna mig som en jätte med mina 186cm. Trots att den känns aningen mindre så väger den ändå fullvuxen hoj med sina 216kg.

Motorn i denna är en paralelltwin på 900 kubik, den ger 65hk vid 7500 varv och 80Nm vid 3800.

Triumph har enligt mig lyckats bra med denna modell och jag hade bara velat byta musse pigg speglarna mot samma som storebror Speed Twin 1200 har som original.
köra-triumph-speed-twin-900-

Passar Lugnare Körning

Ute på vägen så funkar den bättre än väntat och jag bokstavligen älskar ljudet ur originalavgassystemet samt den sköna stumma och mekaniskt korrekta känslan i alla FEM växlarna. Saknade aldrig den sjätte växeln under min provtur som ändå gick en del på snabb motorväg!

Sedan måste jag kommentera den snygga mätaren, mest lättlästa och rena mätaren på alla Triumph modeller!

Det enda som tog lite tid att vänja sig var gashandtaget, man får vrida länge innan något händer men man lär sig vrida lite mer bara – Ingen big deal!

Vi män vill ofta ha större motorer och mer effekt än 65hk men min känsla efter den soliga turen var att denna 900 skulle räcka för mina fartbehov helt klart – Supersnygg och skön hoj som passar alla som inte har bråttom att köra ihjäl sig!

Dela gärna inlägget och läs mina många andra #Hojtester.

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :