-->

Test: Triumph Bonneville T120

Sist jag la ut något här på bloggen så handlade det om Speed Twin 900 (du hittar det testet under #Hojtester) och idag skall jag prata om Triumph Bonneville T120 som är som en storebror till både Speed Twin 900 och Bonneville T100.
test-triumph-bonneville-T120-långa-förareEffelt-Bonneville-T120

Massor med Krom – Skön Mekanik

Bonneville är något större OCH ännu tyngre med sina 236kg. Man sitter kungligt och körställningen är avslappnat bra!

Motorn är en paralelltwin på 1200cc och 80hk kommer redan vid 6550 varv samt 105 Nm vid 3500.
Märkbart piggare och MER hoj än sina småsyskon men fortfarande inte så värst sportig, bara mer effektiv. Samma mekaniskt perfekta känsla i den sexväxlade lådan och avgasljudet funkar bra det med!
Test-Triumph-Bonneville-T120

Blank Tank - Röriga Mätare

Provmodellen hade mycket krom och du kunde spegla dig i tanken som var läckert. De dubbla mätarna är däremot inte så läckra och tycker de borde gått tillbaka till ritbordet, plottriga och svårlästa!

Har sett många som bygger riktigt coola café racers av dessa hojar men T120 funkar även helt original om man gillar retro looken med gula blinkers och stor klump till baklyse.

Min absoluta T120 favorit är den som kallas “Black” och till den en brun customsadel och kanske bruna handtag!
Dock tycker jag en Speed Twin 1200 är mer intressant då grundpriset på en T120 och den är exakt samma!
0 Besökare har kommenterat :