Triumph Bonneville Bobber
Vi pratar om Triumph Bonneville Bobber, en låg motorcykel med en 1200 kubiks parallel twin som drivkälla.
Man sitter väldigt lågt och håller armarna brett och även lite utsträckta. På en standardhoj sitter man med 90-vinklade knän och har fötterna långt fram, men det känns trevligt att åka så!
Klonkande Maskulin Växellåda
Gillade ändå drivlinan, den passade hojens “glidarstil” och hojen lät även grymt skönt utan att låta för mycket. Dessutom klonkade växlarna i på ett maskulint sätt och man satt bra, dock gillade jag inte vibrationerna i röven, men det är nog en vanesak (trodde ett tag jag satt på en stelben).
Skön Bobber – Men Oskönt Dyr
Jag testade ju HD Sportster S tidigare i våras och den hade samma balla bobber-stuk samtidigt som den även rörde på sig som en jävla best, OM högerhanden ville!
Triumph Bobber ligger runt 20’ under Sportster i grundpris (175’ resp. 195’) och det gör att jag ändå hade valt HD’n. Tycker Triumph Bobber borde ligga runt 145’ för att bli intressant för mig!
Vilken skulle du välja, Triumph Bobber eller HD Sportster S?