Fick nyligen hem ett brev från OKQ8 om att de ska byta kort och "kort" därefter kommer det nya kortet samt kod i ett separat brev ett par dagar senare.
Nya och gamla kortet ser identiska ut, inget chip eller andra moderna saker på det nya kortet men däremot ett nytt kortnummer.
Jag tar med nytt kort och pinkod till macken när jag ändå skulle dit och tänkte att jag kan sätta samma pinkod på det nya som jag haft men näe, det gick inte alls för de har infört nya "säkrare rutiner".
Gammalt Kort = Gammal IT-Miljö?
Jag fattar att kort ibland måste uppgraderas, bytas ut och göras säkrare men detta känns ändå som ett dåligt utfört IT-projekt på OKQ8.
Man vill bli av med de gamla korten, som säkert är kopplade till en gammal IT-miljö (jobbar ju själv med #IT på bank) och de tvingar nu alla kunder att lära sig nya pinkod och binda om eFakturan utan att egentligen ge dem ett smack tillbaka.
Jag kan säga så här att jag har varit OK-medlem sedan typ 1990 och i början varit 100% trogen OK tankare men nu åkte det nya kortet in i kassaskåpet för att eventuellt aldrig komma fram igen.
OKQ8, ni krånglade till det för mycket denna gång och er personal är bara sur när man ställer frågor så jag gör härmed slut med er via detta blogginlägg. Gör som andra mackar och koppla bonus till det betalkort som kunden väljer, det känns mer 2000-tal!
+1 på den!
Hatar att bli överkörd.
//M
Ja det vill man helst slippa! :|
Fy fan vad dåligt , fick nytt betalkort men ny kod som man tydligen inte kan byta, har haft samma kod i så många år.
Alla andra kort så kan man byta till den gamla koden men inte hos er.
Ni borde väl kunna skicka ut ett nytt kort med samma gamla kod som dom gör med alla andra kort.
Ännu en gång FY FAN vad dåligt.