Jag fick hjälp med att beställa nya kanttrådshjul till min Crescent Zepto Pro i Juni. De hjulen passade inte alls visade det sig så det blev en retur direkt och en ny beställning lades direkt när returen blivit godkänd.. Vilket tog en dryg vecka.
Ny Beställning Har Tagit Tid
Denna nya hjulbeställning har tagit tid på sig. Först skulle fälgarna komma in till själva handlaren från Europa eftersom de inte var lagervara och när de sedan skickades med Postnord så verkar paketen ha fått fötter..
Kolli ETT av TRE kom fram
Ett problem var att någon på cykelaffären (gissar sommarjobbare) hade packat alla hjuldelarna i TRE olika kollin istället för ETT.
Första lilla paketet med själva däcken kom fram igår men resterande två kollin har Postnord alltså inte riktigt koll på var de är. Jag ringde dem och de frågade då MIG hur kartongerna såg ut och tyckte jag skulle ringa butiken och fråga, för att sedan ringa tillbaka och ge dem informationen så att de kunde leta.. Hmmm!
Lärdom: Man ska inte beställa saker via nätet på sommaren, det är lite dömt att misslyckas eller vad säger du som läser?
Under arkivtaggen #Cykel kan du läsa mer om hur allt detta hjulstrul sedan slutade och ja, även hur det började! :)