Test: BMW R18

Har sett denna 365 kilos bjässe, BMW R18 när jag testat andra mindre modeller hos min lokala BMW Motorrad butik, men nu har jag även fått provköra den.
BMW-R18

Denna Provkörning Blev Kort & Långsam

Tyvärr gick provkörningen av stapeln på en knixig bana med massa andra hojar på en demodag så min BMW R18 upplevelse är väldigt kort och väldigt begränsad eftersom denna hoj kräver mer plats.

Testar alla 91 hästkrafterna och 158 newtonmetrarna gärna under mer lugnare former i vardagen så BMW Sverige, kontakta mig så löser vi det!
Test-BMW-R18

R18 = Feta Cylindrar

Rent estetiskt har BMW lyckats bra med R18 och den är helt klart en maffig, clean glidare och boxermotorn passar nog denna BMW-hoj bäst av alla BMW-hojar. Här ovan syns tydligt förskjutningen av de stora 901cc cylindrarna, hela motorn väger btw 110,5kg (!).

Har sett många custombyggen baserade på R18 och de flesta får motorcykellökarna att vattnas i munnen, men som jag sa – Jag måste provköra denna bjässe på landsväg och inte på en knixig bana där den var lika felplacerade som en ungtjur i en Orreforsbutik.

En liten kul detalj bara innan vi stänger inlägget, R18 kan reggas för A2 kort – Men vad tror ni, det lär inte vara så jättevanligt va?
Kommentera gärna, läs sedan vidare bland mina #HojTester.

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :