-->

Test: Ducati Streetfighter V4S (2024)

Vill man vara VÄRST på gatan så köper man en hoj med V4 motor brukar det heta! Den kommentaren brukar man höra från de tv-experter som kollar på hojracing där de flesta kör med just V4 motor.
test-ducati-streetfighter-V4S

Arg Ascool Front!

Dagens hojtest skall handla om Ducati Streetfighter V4S, en best som inger respekt redan när man står framför dess arga nylle och ser den feta bringan av kylare och de smala lysena.

tail-tidy-streetfighter-V4S-2024

Tail Tidy Som Standard, NU!

Bak missades designen lite, led-slingan är skitsnygg men varför inte sluta med tramset med fula reghållare – Bort med skiten direkt!

V4S väger ett par kilo under 200 pannor (deffad!) och levererar ändå 208 hästar ur den 1,1 liter stora men smala kraftkällan!

köra-streetfighter-V4S

Många Hjälpmedel

Bakom styret är det modernt och enda jag störde mig lite på rent estetiskt var styrdämparen som borde ha monterats mindre diskret och kanske ett par snyggare speglar!?

Förutom styrdämpare och ABS så har V4S en hel radda andra elektroniska hjälpmedel för att hålla dig på vägen (ABS, Körlägen, Dynamisk fjädäring, Launch-Control, Ride by Wire, Quickshifter, Greppkontroll, Anti-wheelie)
Som alla andra vilda gathojar så gillar de varvas, så var även denna best som kräver 13000 rpm för maxeffekt och 9500 för att få ut maxvrid.
Blir inte riktigt klok på denna hojmodell som kostar från 283.000:- och är en nakenhoj, d.v.s. den är skapligt jobbig att köra mer än en timme i hög fart – Skulle satsa på en annan racemodell från Ducati med kåpa som man kan krypa in lite bakom!
Det kanske kommer ett sånt test, kolla under #HojTester eller varför inte lämna en kommentar?
0 Besökare har kommenterat :