Test: Triumph Speed 400

En enkel men snygg pendlare, så skulle jag direkt kunna summera denna Speed 400 modell från Triumph med ett grundpris på 63’.
test-triumph-speed-400

En “Enstånkare” på 398,15cc

En cylinder på 398,15cc på 39,5 hästar vid 8000 varv och 37,5 Nm vrid vid 6500 rpm.

Det låter inte så mycket på pappret och känns inte heller mycket ute på vägen men fullt tillräckligt för att ta dig billigt till jobbet (3,5L/100km).
Vikten är på “bara” 170 kilo (rätt tung tycker jag för att bara ha en cylinder?). Serviceintervallerna är 1600mil eller en gång per år.
Tail-Tidy-Triumph-Speed-400

Sportig Modern Design

Bortsett från den vidriga struten bak så är detta en snygg hoj med modern look och man trivs. Du får dock INTE ha krav på buskörning eller förvänta dig någon vidare acceleration, den är en smidig pendlare – that’s IT!

Eller vänta, skulle faktiskt kunna tänka mig att även hyra en sån här på semestern, puttra runt på t.ex. Gran Canaria just för att den lär vara billig att hyra och ändå ge dig en bra hojupplevelse.

Vill du läsa om andra starkare hojar, besök då mina #HojTester.

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag skrivit om.

Här kan du även läsa alla senast skrivna #Kommentarer

0 Besökare har kommenterat :