-->

Test: Triumph Speed Triple 1200 RS

Triumph Speed Triple har enligt mig varit en riktigt FUL modell genom åren men denna generation har fått en modern look på de klassiska insektsögonen och den fula ankungen är numera en SVAN!
test-triumph-speed-triple-1200rs

Fula Insekten Har Blivit En Svan!

Jag provkörde först en gul Street Triple 765 RS och sedan denna Triumph Speed Triple 1200 RS och trots att båda är farligt snabba sporthojar så tänkte jag bara fokusera på denna 1200 RS.

177,5hk (10750 varv) ur en “radtrea” och 125 Nm vid 9000 varv är duktigt med effekt och när hojen endast väger 198 kilo så förstår ni att 1200 RS är sjuhelsikes kvick.
Jag föredrar motor/avgasljudet som en radfyra skriker ut även om Triumph fått till ett eget sound ur sina treor..
tail-tidy-speed-triple-1200rs

Tail Tidy = Ett MÅSTE på denna!

Gissa om jag skulle montera en Tail Tidy på min Speed Triple 1200 RS innan jag tog ut den första gången efter leverans?

Detta måste vara längsta struten bak som existerar??

triumph-speed-triple-1200rs

Snygga Speglar + Eget Sound & Nylle

Speglarna däremot var skitsnygga för att vara original och fungerade riktig bra dessutom! Hela hojen bjuder på mer körglädje än vad ett A-kort klarar av så jag rekommenderar att du tar ut denna 1200 RS på bana för att testa den fullt ut!

Grundpriset är 193’ vilket matchar andra likvärdiga nakna sporthojar på marknaden – Dock har Triumph en helt egen look och ett eget sound på sin vackra svanen märkta insekt! I grundpriset ingår även fina Öhlinsdämpare fram/bak samt feta stoppare från Brembo, keyless och shift assist både upp/ner (växla utan koppling)!
Skulle nog våga säga att denna 1200 RS ger mkt sporthoj för 200k.
Mina andra tvåhjuliga tester hittar du här: #HojTester.
0 Besökare har kommenterat :