-->

Test: Yamaha XSR 900

Yamaha XSR 900 hade jag uppskriven på min köpa-hoj-lista när jag tagit mitt A-kort men jag hann aldrig prova den innan jag köpte min Kawasaki Z900 RS.
Test-yamaha.xsr900

XSR900 = Roadracinghoj På Semester?

Den var med på min lista eftersom jag gillar stuket, som en roadracinghoj som någon tagit bort kåporna på.

Dock har jag alltid retat mig på att framlampan ser fel ut, som en storlek för liten med för stor sarg? (Vet, petig på vissa detaljer).
Priset ligger på ungefär samma som min Z, XSR har ett grundpris på 134’ och du kan välja denna kulör (snyggast!) och svart.
Står mycket om Delta chassit och faktiskt är XSR väldig lätt, bara 193 kilo, ihop med 119hk (93Nm/7000 varv) ur den trecylindriga EU5 CP3 motorn är bra vikt effekt balans – Bättre än på min Z900RS.
Min fyra låter dock roligare trots att den bara har 111hk original.
tank-yamaha-xsr900

Snyggaste Kontoret På Länge

Kontoret är det inget fel på, XSR900 har en skitsnygg tank och perfekta speglar som både är snygga och praktiska.

tail-tidy-yamaha-xsr900

Tail Tidy (IGEN!)

Bak behövs en tail tidy ASAP, sedan vet jag inte men sadeln som går ända ut känns lite fel men det är nog bara jag. Guldiga fälgar är däremot snyggt, så även guldiga gaffelben.

Körupplevelsen var sådär, treviigt lätt och bra med effekt men jag tror ljudet förstörde det lite – Med ett annat system, tail tidy och kanske en större framlampa så vore XSR900 en HIT!

Läs gärna mina andra #HojTester när du ändå är här och hälsar på!

Ett slutord innan du scrollar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken hit med dina vänner eller på någon social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de senaste inläggen överst, en sökfunktion och mappar för varje ämne.

0 Besökare har kommenterat :