Nu är inte detta helt dagsfärskt längre men jag får skylla på att det varit bra hojväder och jag därför prioriterat att KÖRA den nya hojen istället för att sitta inne och skriva om den..
Jag Är Svag För Retro-Looken
Sonen tyckte gamla hojen var snyggare när de stod såhär bredvid varandra och ER6 ÄR sportig å snygg bakifrån/från sidan, men min nya z900rs har utseendet på sin sida från alla håll (om man går igång på retro-looken d.v.s.) och även en massa mer ljud å muskler såklart.
Jag köpte en Z900rs årsmodell 2019 som har ABS och Kawasakis traction control som går att ställa i tre steg. Min Z900rs hade också fått ett annat helsystem med ECU mappning och en massa kosmetiska små mods för att få den mer svart.
Bar-Ends Speglar – Små men BRA!
En sak som jag uppskattade mycket var bar-ends speglar som gör att man verkligen ser om någon bil ligger i filen intill då de är rätt mycket vidvinkel.
Sedan är nya Z900rs så mycket starkare så den är mindre känslig för motvind och klarar även av att accelerera med sexan från 50 och upp till toppfart, samtidigt som den är superlätt att krypköra med.
Hade lätt kunnat köra upp med en Z900rs med men är ändå glad att jag tog MC kortet med ER6n. Med den kunde man koncentrera sig på att träna MC-körning, njöt inte riktigt av att köra hoj då..
På min Z900rs njuter jag av hojåkning oavsett vad hastighetsnålen pekar på, den är perfekt för mina behov just nu och har såpass mycket effekt att man kan skjutsa barn och andra på den!
Hann testa rätt många hojar innan Z900, läs om de under taggen #HojTester där det förhoppningsvis kommer fler motorcykeltester!