Hörde av en granne för ett tag sedan hur deras svarta Volvo XC60 varit inne på verkstad för ett kopplingsbyte och hur den efter ett tag fick problem med dåliga hjullager/drivknutar fram.
Det visade sig att verkstaden som bytte kopplingen inte skruvat på damaskerna alls. Han kunde inte bevisa något utan fick ta en ny verkstadsnota för nya lager/drivknutar.
Avböjd Kabelsko
När vår #CrossTouran senast var inne på verkstad så hade någon råkat bryta av en extrakontakt som satt på batteriets minuspool och den trasiga sladden hade bara slängts åt sidan.
Den avböjda kabeln gick till CTEK Sense (läs mer) och jag hade den senaste tiden märkt att jag inte fått några uppdateringar om batteriets laddningsstatus.
I mitt fall var det bara skala av kabeln, sätta en ny kabelsko på den och skruva fast men hade det varit något "större" så hade jag utan att blinka åkt tillbaka och klagat. Man förstör inget på en kundbil och låter det vara, även om det inte är en originalgrej - Bara oproffsigt!
Hur hade DU gjort, lämna en kommentar och berätta!
Du är duktig. Imorgon ska jag byta däck. Hur gör du? Men du har säkert något inlägg om det redan om jag söker. ☺
En klassiker de har gjort både på Caddyn och en av våra Touraner var att vid luftfilterbytet (då de var så nya att verkstaden fick göra service) så lossar de luftfilterboxen med mutterpicka och drar sedan åt med picka men det som händer är att samtliga skruvar drar sönder sin gänga i undre plastkåpan. Leder till att boxen är öppen...
Gick du inte tillbaka och skällde ut dem om de dragit sönder hela kåpan! Klåpare!