Nya Fel Efter Bilen Varit På Verkstad

Hörde av en granne för ett tag sedan hur deras svarta Volvo XC60 varit inne på verkstad för ett kopplingsbyte och hur den efter ett tag fick problem med dåliga hjullager/drivknutar fram.

Det visade sig att verkstaden som bytte kopplingen inte skruvat på damaskerna alls. Han kunde inte bevisa något utan fick ta en ny verkstadsnota för nya lager/drivknutar.

Avbruten-Kontakt-Verkstadsbesök

Avböjd Kabelsko

När vår #CrossTouran senast var inne på verkstad så hade någon råkat bryta av en extrakontakt som satt på batteriets minuspool och den trasiga sladden hade bara slängts åt sidan.

Den avböjda kabeln gick till CTEK Sense (läs mer) och jag hade den senaste tiden märkt att jag inte fått några uppdateringar om batteriets laddningsstatus.

I mitt fall var det bara skala av kabeln, sätta en ny kabelsko på den och skruva fast men hade det varit något "större" så hade jag utan att blinka åkt tillbaka och klagat. Man förstör inget på en kundbil och låter det vara, även om det inte är en originalgrej - Bara oproffsigt!

Hur hade DU gjort, lämna en kommentar och berätta!

Ett sista slutord innan du surfar vidare!

Om du hade nytta av eller bara gillade att läsa ovan artikel, dela gärna länken hit med dina vänner eller på någon kul social plattform!

I mitt #Arkiv hittar du de tio senaste artiklarna listade, en snabb sökfunktion och även mappar för varje ämne jag någonsin skrivit om.

Följ eller kontakta mig gärna via Instagram.