Värstingen Passat R36 går inte längre att köpa men väljer man toppmodellen av Passat V6 GT får man samma drivlina som R36.
Detta är bl.a. standard i nya Passat 3,6 V6 GT:
DSG växellåda
DCC
18” Alufälgar (Modell “Kansas” med 5 dubbelekrar)
Komfortstol Plus (Nappa/Alcantara/läder)
BiXenon-strålkastare
LED varselljus
LED bakljus
Instegslister och interiört krompaket
Dimstrålkastare
Mörktonade rutor efter B-stolpen
Punkteringsskyddade däck
Däckstryckskontroll
Vill du läsa mer om Passater kommer här ett par länkar till andra inlägg här på bloggen (länkar öppnas i nya flikar/fönster):
Danni berättar om sin nya Fullutrustade Passat V6 GT
Läs när jag provkör nya Passat Alltrack TDI 170
Läs när jag provkör gamla Passat V6 4Motion
Läs när jag provkör gamla Passat R36
Läs när jag provkör Passat TDI 140 Masters
GRYM BLOGG!! (perfekt med länksamlingen när man är i renoveringsanda!!)
:D Tack för den snälla kommentaren Anna! Hoppas du får inspiration från mina inlägg - det är meningen!
Sportchassi vill man nog inte välja till V6-modellen, eftersom den kommer med dynamiskt chassi som standard, och jag tror sportchassi isåfall ersätter detta. Nerlackad kaross har nog alla modeller, och jag tror faktiskt inte att det är några särskilda kjolar på V6-modellen. Å andra sidan gillar jag konceptet med en "sleeper" - en modell som är diskret snygg som vilken Passat som helst, utan motor- eller modellbeteckning på bakluckan, men med sjukt mycket pulver under huven.
Jag får ta lite bilder åt dig på min Passat V6 när den kommer sen framåt mars nån gång ;)